Újabb videón a somogyi rendőrök kedvenc bírságoló helye
Pedig a piros az továbbra is tilos.
A két éve üzembe helyezett VÉDA-rendszert eddig garanciálisan javították, viszont ez az időszak lejárt.
Húsz autóból mérnek a rendőrők a forgalomban is, de ezek a járművek nem „tolnak le senkit”, hogy szabálysértést rögzíthessenek – mondja a rendőrség közlekedésrendészeti főosztályvezetője a tavaly bevezetett civil autós traffipaxok használatával kapcsolatban.
Olyan sebességmérőket kezdett el újra használni a rendőrség a jelöletlen autóiban, amelyeket évekkel korábban leselejteztek.
Egy iskolai zebránál előzve ütöttek el majdnem egy gyalogost, amiről felvétel is készült. A múlt héten még úgy volt, nem lesz ügy a történtekből, most mégis eljárás indult.
Jön a szankciótörvény, amellyel hatékonyabban szabályoznák többek közt az autós szabályszegések bírságolását. Viszont van néhány eset, amikor nincs fokozatosság, azonnal megy a bírság.
Elképesztő mennyiségű pénzt termelnek az államnak a "sietős" autósok.
Van jó néhány, könnyen eltéveszthető forgalmi helyzet a fővárosban. Az egyik ilyen egy duplalámpás kereszteződés a főváros egyik legforgalmasabb útján, ahol a sorban elöl állók szinte mindig beugranak a „hamis zöldre”.
A köznevelési törvény módosítójában köteleznék a szülőket vagy az iskolát, hogy kössenek személyre szóló felelősségbiztosítást, és csökkentik az intézményre háruló felelősséget. Az átírt törvény legkülönösebb eleme, hogy kötelező lenne nyilvántartani minden diáknál, járt-e már a külhoni magyarság lakta területeken.
Nem megfelelőek a közterület-felügyelet által használt kamerák, ezért nem bírságolhatnának annak felvételei alapján – mondja a rendőrség.
Van, volt és minden bizonnyal lesz is pár olyan kereszteződés a fővárosban, ahol gyorsan kinyitják a pénztárcánk, ha rutinból autózunk. A legutóbbi ilyen a Bécsi út–Szépvölgyi út kereszteződése a Zsigmond tér irányába.
A közúti közlekedésről szóló törvény közigazgatási bírságra vonatkozó rendelkezéseit olvasva egy igen érdekes részletre bukkant a JogIQ bloggere.
Kedden jelent meg a kormányzati honlapon a Belügyminisztérium (BM) jogszabály-módosítása, amely az ittas vezetés szabálysértését a közigazgatási bírság hatálya alá kívánja vonni.
Az újságírónak, történésznek nincs mentelmi joga. Miként arra sincs lehetősége, hogy az információit államtitokká nyilvánítsa. A politikus viszont mindkettővel rendelkezik. Evidens tehát, hogy – privilégiumaiért cserébe – többet is viseljen el. Ugyanúgy evidens, mint az, hogy a személyiségi jogokat nem lehet parttalanul értelmezni. Nem lehet olyan helyzetet teremteni, amelyben bizonyos ismert, befolyással és hatalommal rendelkező emberek a becsület, jó hírnév védelmének gumifogalommá torzított paragrafusára hivatkozva próbálják büntetni a rájuk nézve kínos, kellemetlen, előnytelen vagy kompromittáló adatok publikálását.
Két rendelkezés kivételével alkotmányosnak találta a közúti gépjárművet üzemben tartók "objektív felelősségét" szabályozó törvényt az Alkotmánybíróság (Ab) - közölte az Ab sajtófőnöke.
A jövőben nem a sebességtúllépés százalékos, hanem a kilométer/órában megadott mértékétől függ milyen összegű bírságra számíthat a járművezető - erről az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti vezetői beszéltek keddi sajtótájékoztatójukon annak kapcsán, hogy változnak a gépjármű üzembentartójára vonatkozó rendelkezések május 1-jén.